Don't leave me here with this crap | tar en öl med grabbarna

När jag logga in på msn igår var det en tanke som slog mig, först tänkte jag "nääh, det är nog bara en tillfällighet", men började sedan att kolla och jämföra gruppen grabbar med tjejer och såg en klar tydlig röd tråd. Kolla ni med, ser inget? Tänkte väl det...

Det som slog mig var att nästan alla flickor som hette något mer än sitt vanliga namn på msn, hade tillägget skrivet på engelska, tex "Ann-Britt Tired of being 67", ofta dessutom väldigt djupa texter som har betydelse och är lite smått gåtfulla. Men i princip alla pojkar hade sin extra text skriven på svenska, tex "Per Arne Uuu va ja ä bööl, brb skiting", lite grabbigare, lite rakare och inte så mystiskt, och definitivt inga känslor inblandade.

Om ni nu kollat era kontakter och upptäckt samma sak som mig, låt oss då gå lite djupare och fundera varför det är så här.
Är det så enkelt att flickorna är mer seriösa med msn än pojkarna? Är flickorna helt enkelt bättre på engelska än vi pojkar, eller får dom oss att tro det genom att kopiera låttexter rakt av och klippa in som visningsnamn?
Vore kul att höra några förklaringar.

Kommentarer
Postat av: Madde

Haha , du har alldeles för mycket fritid Victor ;)

2008-12-08 @ 16:32:23
URL: http://madelenedavidsson.blogg.se/
Postat av: Victor

så kan det mycket väl vara:P

2008-12-08 @ 17:27:55
URL: http://victr.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag tror det är för att vi pöjker är snygger o mer självsäkrer

2008-12-08 @ 19:58:02
Postat av: Victor

det låter logiskt min käre anonyme vän;)

2008-12-08 @ 23:01:07
URL: http://victr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0