Oh my gosh

Höll rent ut sagt på att göra ett rejält avtryck i mina nya kalsonger förut.

Bakgrund: Kollade filmen Zodiac för två dar sen, där en tidningstecknare bestämmer sig för att klura ut ett olöst seriemordsfall. När han börjar gräva i detta börjar någon att ringa till han varje kväll, en eller flera gånger. Det enda som hördes i luren var djupa andetag med ett litet mellanrum imellan.

Till storyn: Ensam hemma som framgick av det förra inlägget, typ nyss kommit hem från filmbolag efter stress för att hinna in dit innan det stängde. För övrigt var jag väldigt osäker på om det skulle va öppet så här på en sönda, men chansa å detta va min dag! Trodde ja... När jag sättit mig ner vid datorn hör jag att det ringer i hemtelefonen ute på halen, blev väldigt fundersam, klockan va ändå efter 11 och dessutom på en söndakväll. Jag kollar efter nummret å ser att det står "Private number", tänker att det måste va farsan. Jag svarar, mitt "Hej det är victor" följs av en stunds tystnad, innan några lågt gällande andetag hörs, precis som i den där filmen. Andetagen försvinner inimellan bort i det brus och sorl som hörs, nått som för mina öron låter som dålig mottagning. När personen som jag tror är pappa har lagt på, försöker ja därefter att ringa upp pappa å se fall mottagningen är bättre. Mobilsvar på... Skumt!
Detta som från första början verkade som ett trevligt samtal från min käre fader håller på att utveckla sig till den värsta trillern i mitt liv. Jag ställer tillbaka telefonen i stället och går och sätter mig igen. Efter några minuter ringer det igen. Samma djupa andetag, fast nu mer intensiva, som en upphetsning. Va fan äre för vidri snubbe som ringer å äcklar mig på en sönda kväll? Det läggs på från andra sidan luren... Ja blir nu rädd på riktigt å ringer till saga, berättar vad som hänt å säger att jag nog måste blivit paranoid av filmen ja sett osv... det ringer två gånger till och samma andetag igen, nu i ännu högre tempo, som om det var påväg upp i sjunde himlen för denne vidrige person. Saga säger, lugn victor sluta va så töntig, nån som driver med dig. Victor säger, så äre inte alls, tänk om nått händer... Det ringer igen, ja svarar och det väses "ööööppnaaa dörrrrrren", det repeteras, fan fan fan, varför händer detta mig. Precis innan detta sista samtal avslutas så hör jag några fnitter i bakgrunden från andra sidan luren. Men inga fnitter ja känner igen, det låter som några som skitungar. Efter lite övertalan bestämmer ja mig för att gå ner å öppna, så ser ja på lite längre håll genom dörrrutan att det iaf inte är några farliga typer, men vilka äre? Det va några skitungar, eller nja, madde, sara, martina å emma.

Tack så mycket tjejer för överaskningen, får se om ja orkar sova efter den godnatt sagan...

Kommentarer
Postat av: Albin

Ja men hade de hänt mig hade jag sprungit ut i bilen o åkt t närmaste person o gömt mig:Phaha

2008-12-29 @ 00:28:23
Postat av: M

HAHA, lite skoj vare att :P

2008-12-29 @ 13:06:30
URL: http://tgrr.blogg.se/
Postat av: Madde

Haha , förlåt Victor , men lite kul var det ju =P

2008-12-29 @ 13:46:30
URL: http://madelenedavidsson.blogg.se/
Postat av: Sara

Haha! Vad lätt road man kan vara ibland....bara så du vet victor så kommer vi snart igen, och jag lovar de blir värre denna gång ;)

2008-12-30 @ 22:40:27
Postat av: Karls

haha när ska dom växa upp?:D

2008-12-31 @ 15:26:07
Postat av: karls

haha när ska dom växa upp?:D

2008-12-31 @ 15:27:00
URL: http://bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0