Tradition

Var hos Mormor å Morfar igår å baka pepparkakor, då slog det mig att julkänslan hade infunnit sig för första gången i år och sen slog det mig även hur viktiga alla dessa traditioner är, stora som små. Och sen slog ja mig när ja spände tån i tröskeln, men det är en annan historia...

Traditioner, alla har vi nog våra egna traditioner som vi förknippar med en viss händelse, högtid eller kanske ett visst datum. För min egen del är pepparkaksbakandet vid ungefär den här tidpunkten på året en oerhört viktig tradition för att min jul ska fulländas. Andra traditioner som är oerhört viktiga för mig är, självklart, Kalle Anka på julafton, frukost på sängen på födelsedagen osv..
Det jag vill komma fram till är att det är traditionerna som gör att en händelse/högtid blir speciell för oss alla.
Tänk er själv en jul utan Kalle Anka, det är ungefär som en Filip utan Fredrik, skulle aldrig funka, eller som en Hasselhoff med vaxat bröst, eller tvärtom och ännu värre, en Dolph Lundgren en het dag på stranden med ovaxat bröst,katastrof! ja ni förstår vad jag vill komma fram till, en tradition är inget man ändrar på, skulle de sluta sända Kalle Anka på jul vore det ingen jul, skull Dolphen sluta vaxa sig på bröstet vore han ingen Dolph något längre, så ska det låta, ÄR inget så ska det låta efter att Harrysson sluta...

Kommentarer
Postat av: Snygger ändå.

lol, man brukar annars kalla det för: Att vara konservativ.

2008-12-10 @ 20:28:17
URL: http://sagajohanssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0